Concurs pe teme de mediu

    Istrate Gianina Luiza, Luchian Alexandru, Luchian Sorin si Mitrea Ionut din clasa  a VII-a D, au participat la concursul pe teme de mediu initiat de o scoala din Ungaria. In cadrul acestui concurs elevii trebuiau sa semnaleze prin lucrari de arta  realizate in natura, consecintele schimbarii climatului asupra planetei Pamant.
    Insotiti de prof. Gabriela Hritcu-Mesenschi, elevii s-au deplasat in padurea Valea Seaca unde datorita pasiunii pentru arta si protectia mediului, au realizat o adevarata expozitie artistica in natura cu titlul “Beauty is everywhere in nature” si mesajul “Nothing loses, everything changes”.


Liceul Teoretic „Miron Costin” din Pascani, prezent la Conferinta Internationala ENO

    In perioada 14 – 18 aprilie 2009 a avut loc in Joensuu, Finlanda, Conferinta Internationala ENO, desfasurata sub deviza „Happy by Nature”. Pentru a doua oara consecutiv, printre participanti s-a numarat si Liceul Teoretic „Miron Costin” din Pascani, reprezentat de prof. Gabriela Hritcu-Mesenschi, inv. Carmen Pasat si Daniela Lozneanu, eleva in clasa a X-a.  

Elevi de pe toate continentele – impreuna pentru salvarea mediului

    ENO reprezinta o scoala virtuala globala preocupata de problemele de mediu, realizata in cadrul unui proiect amplu al carui coordonator este Mika Vanhanen din Finlanda. Conferinta internationala anuala este corelata cu un alt eveniment de amploare din Joensuu – workshop-urile din cadrul SciFest. In acest an, activitatile derulate au avut ca preocupare principala schimbarea climatica si consecintele acesteia la nivel mondial. Preocuparea pentru mediu, prin actiuni precum reciclarea deseurilor sau plantarea copacilor, este dublata si de prezentarea specificului cultural al fiecarui popor. Astfel, Liceul Teoretic „Miron Costin” a organizat workshop-ul „Learn and do not forget”, avand ca scop impartasirea traditiilor populare, sublinierea importantei pe care o are pentru romani pastrarea identitatii, precum si deschiderea romanilor spre cunoastere.  

O experienta de neuitat

    Experienta finlandeza a fost benefica atat pentru cadrele didactice, care au putut face schimb de experienta cu profesori din intreaga lume, cat si pentru elevi, care au trait momente unice si si-au facut prieteni din tari precum Finlanda, Malaezia, Turcia, Taiwan, Iran, Marea Britanie, Uzbekistan, Portugalia si alte state participante. „Am avut ocazia sa vizitam scolile din localitate, sa schimbam impresii despre sistemul de educatie, am asistat la orele de curs, iar elevii au participat la activitati diverse organizate de elevii din scolile-gazda, au comunicat intre ei, au legat prietenii, au schimbat adrese, si-au oferit reciproc suveniruri”, a mentionat prof. Gabriela Hritcu-Mesenschi, directorul adjunct al liceului.  

Forest Day – sarbatoarea tezaurului verde al Finlandei

    Participantii au fost antrenati de organizatori intr-o activitate de cunoastere a padurii finlandeze – Forest Day. „Intr-o tara in care economia se bazeaza in mare parte pe prelucrarea lemnului, educatia pentru mediu face parte din cotidian. Padurea finlandeza ne-a fost prezentata ca un tezaur inestimabul, de care raspunde fiecare cetatean in primul rand printr-o atitudine ecologica”, a tinut sa precizeze Gabriela Hritcu-Mesenschi. Reprezentantii Romaniei au revenit in tara atat cu dorinta de impartasi cele traite, cat si cu intentia de a trage un semnal de alarma asupra necesitatii protejarii mediului, lucru evidentiat si de codul ECO al liceului pascanean, al carui mesaj este: „Si tu faci parte din natura, ajuta-ne sa o protejam!”.   


PROGRAM AL CENTRULUI DE ACTIVITĂŢI EXTRACURRICULARE
CARLTON DIN MAREA BRITANIE

     Luni, 30 martie 2009, la Primăria municipiului Paşcani a fost prezentat programul Centrului de activităţi extracurriculare Carlton din Marea Britanie  în colaborare cu Fundaţia Sf. Panaghia cu sediul la Stolniceni-Prăjescu.
     S-a insistat asupra importanţei acestor activităţi atât în ce priveşte contribuţia lor la formarea personalităţii copilului prin cultivarea spiritului de echipă, de competiţie, dar şi la menţinerea stării de sănătate a acestora prin desfăşurarea de activităţi în aer liber.
     S-a făcut apel la unităţile şcolare să colaboreze cu aceste fundaţii atât prin acţiuni de voluntariat cât şi prin participarea efectivă a copiilor la activităţi în aer liber, la sfârşit de săptămână sau în vacanţe.


PROJET DE CORRESPONDANCE

Période: année scolaire 2009/2010
INITIATEUR: Lycée Théorique “Miron Costin” Pascani
CLASSE-VII-ème D - prof. coordonateur Gabriela Hriţcu-Meşenschi
Partenaires:
- Rupy's International School, Kathmandu, Nepal-prof. coordonateur-Cindy Bahy
- Ecole HLM Pikine, Rufisque, Senegal- prof. coordonateur- Djiguene Mamadou
Objectif du projet:l’apprentissage de la diversité culturelle afin de développer des valeurs de respect et de tolérance chez les élèves
Produit final: dossier de correspondance.

Jumelage scolaire

Source de savoir , de savoir faire , de savoir être et de fraternité
Collégiens de Scamaroni et des HLM Pikine,
Accordez tous vos actions vers la planète de l’amitié
Remplissez vos cœurs de lumière,
Montez et fixez sur les Alpes, les Pyrénées et  les collines des Mamelles le
flambeau de l’amitié, de la tolérance et de l’amour .
Appelez la jeunesse à l’ouverture et aux sourires rendez
hommages aux jeunes reporters sans frontières ainsi,
On peut espérer,pour demain, une amitié pure et
Naturelle qui flottera sur les flots des continents
Intronisant les sœurs jumelles,au parlement des HLM pikine et Scamaroni.

          Mamadou djiguene directeur de l’ école HLM Pikine



PARTENERIAT ŞCOALĂ - GRĂDINIŢĂ
Vineri, 7 noiembrie 2008, elevii claselor a II-a si a IV-a, ndrumati de nv.Prodan Natalia si Bercea Margareta au primit vizita copiilor de la grupa pregatitoare de la Gradinita nr.3 cu program prelungit.Pateneriatul ntre cele doua unitati implica o serie de activitati, activitatea din luna noiembrie avnd tema "n lumea povestilor lui Creanga".



STRATEGIA NAŢIONALĂ
de ACŢIUNE COMUNITARĂ

Zâmbetul speranţei

PARTENERIAT

ÎNVĂŢARE

DISTRACŢIE

COOPERARE


Învăţăm împreună!

     Zilele acestea, a avut loc o nouă acţiune în cadrul parteneriatului educaţional organizat între Şcoala Specială şi Liceul Teoretic ,,Miron Costin’’ Paşcani, „Zâmbetul Speranţei” care face parte din dezvoltarea Strategiei Naţionale de „Acţiune Comunitară”, conform Hotărârii Guvernului nr.3666/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.

    Strategia Naţională de Acţiune Comunitară SNAC „O punte de comunicare” se poate regăsi cu toate detaliile la organizaţia  „CHILDREN’S HIGH LEVEL GROUP” .
Toate activităţile din acest amplu proiect, se desfăşoară pe parcursul anilor şcolari 2006-2008 şi presupune dezvoltarea activităţilor de voluntariat, realizată de elevi din învăţământul preuniversitar pentru încurajarea activităţilor cu şi pentru copiii aflaţi în dificultate, în scopul susţinerii procesului de integrare socială.
Cu acest prilej s-au implicat copii, adulţi şi învăţători din ambele instituţii, realizând incluziunea persoanelor izolate din punct de vedere social pentru a desfăşura activităţi comune şi de mare amploare.
Aşa cum ne-am obişnuit, întâlnirile de acest tip stimulează mental şi dezvoltă abilitaţi, creşte interesul pentru creaţie şi iniţiativa, contribuie la socializare,terapie dar şi pregătirea voluntarilor în acest scop.
Beneficiarii sunt copiii cu dizabilităţi, cei cu dificultăţi de învăţare, voluntarii, familiile aflate în dificultate, comunitatea locală.
Coordonatorii acestui proiect sunt d-na înv. Galan Silvia de la Şcoala Specială şi înv. Pasat Carmen de la Liceul „Miron Costin” Paşcani.
Iată câteva momente surprinse la ultima întâlnire cu scop cultural-educativ „Toamna mândră, darnică” la care au participat clasele I-IV de la Şcoala Specială şi voluntarii de la Liceul ,,M.Costin Paşcani, prin reprezentanţii lor.


PRIETENIE PRIN JOC ŞI CÂNTEC
PROIECT DE ACTIVITATE EDUCATIVĂ ÎN PARTENERIAT CU ŞCOALA PUBLICĂ

     Acest proiect urmăreşte desfăşurarea unor activităţi de socializare pentru integrarea elevilor cu deficienţe de vedere în colectivele de elevi de la învăţământul de masă.
     Activităţile cuprinse în proiect permit introducerea elevului cu deficienţă de vedere într-un sistem de relaţii interumane în care se valorifică întregul potenţial individual al acestuia.
     Proiectul promovează egalizarea şanselor pentru toţi elevii, urmărind relaţiile de comunicare între ei.
     Colaborarea Liceului “MOLDOVA” din învăţământul special cu Liceul Teoretic”MIRON COSTIN” din învăţământul public face cunoscută activitatea colectivelor de elevi, a cadrelor didactice şi a preocupărilor acestora, informând opinia publică cu rezultatele obţinute, cu potenţialul real al elevilor din cele două licee.


Proiectul educaţional "PUNŢI ÎNTRE SAT ŞI ORAŞ"

   Proiectul educaţional "PUNŢI ÎNTRE SAT ŞI ORAŞ" vizează cunoaşterea specificului vieţii din mediul urban/rural şi dezvoltarea sentimentului apartenenţei, cu şanse egale, la aceleaşi valori culturale.

Grupul ţintă cuprinde copii ai claselor I-IV din judeţul Iaşi care provin din familii defavorizate sau din familii cu potenţial material dornice sa sprijine copii aflaţi în dificultate.

  Imaginile surprind aspecte din ultima activitate desfăşurată în cadrul acestui proiect, în cadrul căreia elevii claselor a II-a A si a IV-a A, îndrumaţi de inv. Apostol-Iordachioaia Maria şi Toma Sandina, s-au deplasat la Tataruşi unde, împreună cu elevii din sat şi d-na învăţătoare au iniţiat o drumeţie  pentru cunoaşterea împrejurimilor.


Proiectul "Caravana, Verde şi curat"

Şcoala noastră are un contract de colaborare cu Fundaţia Corona Iaşi în cadrul proiectului "Caravana, Verde şi curat" , proiect finanţat prin Fondul pentru Mediu.

     Proiectul urmăreşte ameliorarea calităţii mediului urban şi rural al judeţului Iaşi şi a sănătăţii populaţiei prin creşterea gradului de implicare a tinerilor - liceeni în reciclarea şi eliminarea deşeurilor menajere solide colectate de la instituţiile în care învaţă, din micro-comunităţile de care aparţin, din zona ariilor protejate şi a obiectivelor acvatice de suprafaţă aflate în apropierea comunităţilor din care tinerii fac parte.

Etapele proiectului :

1. Asigurarea cadrului organizatoric al proiectului
2. Modulul de formare pentru cadre didactice
3. Campania ‘Verde şi curat’ de conştientizare şi educare a tinerilor

  • Campania media la TV, radio si presa
  • Campania de informare directă – dezbateri cu elevii

4. Caravana Verde şi Curat – acţiuni practice
5. Realizarea de publicaţii
  • Soft de educaţie ecologică
  • Ghidul pentru managementul deşeurilor reciclabile

6. Diseminarea rezultatelor proiectului
7. Evaluarea finală a proiectului