Proiect - ”Let`s dance together!” – ”Hai să dansăm împreună!”

Data desfășurării activității: 21.03.2016
Intervalul de timp alocat desfășurării activității: 17.20 – 16.40
Nr. Participanți (elevi și cadre didactice): aproximativ 110 persoane
Organizatori : Catedra de Limbi străine și Catedra de Arte-Sport
Locul desfășurării activității : Sala de sport a liceului
Resurse materiale utilizate : stații audio, microfon, laptop, telefon
Resurse umane : organizatori, invitați, elevi participanți din clasele V-XII

Premisele organizării activității :

Întrucât sistemul de învățământ din societatea contemporană tinde spre interdisciplinaritate, în săptămâna dedicată Francofoniei , respectiv celebrării Limbii Franceze, am considerat de cuviință să introducem, pe lângă celelalte activități strict în limba franceză, o activitate specială, care să promoveze și să stimuleze învățarea și aprofundarea acestei limbi prin intermediul limbii engleze și, nu în ultimul rând, conștientizarea importanței învățării unei limbi străine. Profitând de faptul că o coregrafă, profesor de dans și entertainer de 20 de ani din Scoția, adusă pe meleagurile românești de către prietenul său cu aceeași profesie, de origine pășcăneană și-a exprimat dorința de a vizita liceul nostru și aflând din mărturisirile lor disponibilitatea acestora de a face voluntariat, de a promova sănătatea, cultura și educația prin dans, le-am sugerat să ne ofere un curs de dans demonstrativ cu instrucțiuni în limba engleză. Aceștia au primit cu mare încântare ideea noastră și au fost foarte  dornici s-o pună în practică.
Precizăm de asemenea că această activitate vine în continuarea proiectului propus de către o voluntară care a venit la noi în liceu, Léa Ricci, care a susținut lecții și activități în care ne-a învățat cum să folosim tehnica de imixtiune a unor  limbi în predarea altora.

Obiectivele activității :

  1. Dezvoltarea competențelor de înțelegere orală și de producere de mesaje orale în limba engleză cu vorbitori de limba engleză, respectiv unul nativ (Asheley), dar și în lb. Franceză.
  2. Transmiterea importanței învățării limbii engleze în cadru instituțional școlar, dar și a aprofundării sale pe plan personal;
  3. Oferirea unei alternative la violență și sedentarism: dansul ca activitate sportivă, recreativă, formativă și nu în ultimul rând ca formă de socializare și de dezvoltare personală.

Planul activității :

  1. Realizarea afișului și promovarea acestuia  în școală de către organizatori
  2. Vizitarea școlii de către profesorii de dans (vizitarea sălilor de clasă, a cancelariilor, cunoașterea cadrelor didactice, a direcțiunii etc.)
  3. Participarea activă a entertainer-ilor la o oră de ”franc-engleză”
  4. Realizarea cursului de dans demonstrativ interactiv în care sunt implicați elevi și profesori participanți
  5. Discuții, aprecieri, concluzii.
  6. Poze, filmări și articole din presă.

Afișul activității este anexat acestui proiect.

Asheley și Sebi, cei doi profesori de dans, au vizitat liceul, au intrat în contact cu o serie de colegi cu care au schimbat diverse impresii asupra diferențelor între sistemele de învățământ din Marea Britanie și cel românesc, au cunoscut-o pe doamna director general  Carmen Elena Apostol și au apreciat atmosfera din școală.

Cei doi și-au exprimat dorința de a intra la o oră de franc-engleză și-au mers la clasa a V-a C, elevi ai căror profesoare de lb. franceză și de lb. engleză sunt doamna profesor Gabriela Hrițcu-Meșenschi și doamna profesor Geanina Rățoi. După o prezentare amuzantă în limba engleză în care au fost antrenați și elevii printr-un joc conversațional, și după un scurt interogatoriu făcut de elevi prin adresarea unei serii de întrebări în limba engleză, cei doi profesori au făcut o succintă recapitulare a activităților de rutină ( ”shopping”, ”eating”, ”going to school”, ”having dinner” etc) și a părților corpului omenesc printr-un brainstorming, după care pe baza acestui vocabular reamintit , l-au fixat prin jocuri și cântece.  Această oră a fost foarte apreciată de către elevi, aceștia dând dovadă de un nivel foarte bun de înțelegere orală și de exprimare orală în franceză – engleză. Metodele și procedeele folosite au fost activ-participative, fiecare elev din clasă implicându-se activ în oră.

Asheley și Sebi au fost pe deplin satisfăcuți de feed-back-ul primit de la elevi , au fost încântați  de nivelul lor bun de fr-engleză și și-au exprimat aprecierea față de doamnele profesoare ale acestei clase.

În sala de sport a liceului s-au adunat peste 100 de elevi și cadre didactice. Aceștia au avut posibilitatea să asiste și să participe la un curs de dans modern demonstrativ .  Aceștia au debutat printr-o conversație în engleză cu elevii, după care s-au prezentat și au oferit o scurtă descriere a ceea ce urmau să facă. Au ales trei melodii pe care au prezentat pași de dans ( Bruno Mars – Funk (engleză), Opa Opa (lb. greacă) și La bomba (spaniolă) ).

In concluzie, Asheley (20 ani) și Sebi (28), dansatori profesioniști, cu experiență în entertainment în țările din Marea Britanie, în Laponia și în Grecia, ne-au oferit un curs de dans demonstrativ interactiv în care au implicat elevii și profesorii, reușind să fie imitați cu ușurință și stârnind totodată curiozitatea aprofundării acestui stil de dans modern abordat.