PROIECTE INTERNATIONALE

Acreditare an I Acreditare an II

Echanges Francophones ClimAct Now! Don't Waste, Save! The Earth is Yours! Empowerment in Action Let's Help Our Earth Live Longer School of Change Stop Bullying. Fa o schimbare The Magic Power of Games Proiectul Award Proiectul Coding with Scratch Proiectul Euroscola Proiectul Forest Brathes & Nature Speaks Proiectul Move2Learn, Learn2Move Proiectul Never give up Proiectul Practical and Logical Mathematics Proiectul Rose Proiectul Scoala eTwinning Proiectul Scoli ambasador Proiectul CAMPS

 

Liceul Teoretic "Miron Costin" Pascani

PROIECTUL "Coding with Scratch"

Descrierea Proiectului

Proiectul eTwinning Coding (your country) with Scratch a fost iniţiat de liceul nostru şi de Agrupamento Escolas Almeirim - EB 2,3 Febo Moniz (din Portugalia). După aprobare, activităţilor proiectului li s-au alăturat o şcoală din Polonia (Szkoła Podstawowa im. Józefa Lompy w Woźnikach, Woźniki ) şi una din Italia (IC 61 Sauro Errico Pascoli Napoli).
Proiectul a propus elevilor o aventură în Scratch. Prin intermediul activităţilor lui, ei au trebuit să creeze un joc despre ţara lor. Cu ajutorul acestuia ei au pus întrebări despre ţara lor şi au localizat-o pe harta Europei. După întrebările introductive ce au vizat numele tării, capitala ei, elevii au direcţionat întrebările pe un domeniu precum  istoria, geografia sau personalităţi din  ţara lor.

Proiectul Coding (your country) with Scratch  a avut ca obiective:

dezvoltarea abilităților de programare (de a dezvolta linii de cod în Scratch);

aplicarea conceptelor de programare într-un proiect;

rezolvarea problemelor;

promovarea gândirii computaționale;

promovarea utilizării instrumentelor TIC;

dezvoltarea abilităților lingvistice;

îmbogățirea cunoștințelor despre Europa şi propria ţară;

promovarea colaborării on-line.

Instrumentele IT utilizate au fost Scratch, Twinspace, soft-uri colaborative, alte soft-uri ( Google presentation).
Informaţii despre proiectul Coding (your country) with Scratch se găsesc:

Împreună cu partenerii, cei doi fondatori au derulat activităţi de pe 5 februarie 2017 până la finalul lunii iunie. Proiectul a fost premiat cu Certificatul Naţional de Calitate în cadrul eTwinning Prizes 2017 şi cu Certificatul European de Calitate.

Programul Proiectului

Proiectul Coding (your country) with Scratch a fost iniţiat în cadrul acţiunii eTwinning. Aceasta oferă instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul de învăţare, participarea într-o reţea europeană, un cadru atractiv de învăţare, implicarea în activităţi curriculare comune pentru elevi şi profesori din instituţii de învăţământ europene, posibilitatea cunoaşterii şi apropierii între ei, oportunităţi de dezvoltare profesională.

În perioada februarie-iunie 2017, pe platforma eTwinning elevii şcolii noastre au fost implicaţi într-un proiect ce a folosit concepte de programare în Scratch, proiect ce le-a dezvoltat gândirea computațională şi competențe specifice secolului XXI. Prin intermediul acestuia, ei şi-au fundamentat într-un mod atractiv, diferit, creativ şi cunoștințele despre ţările europene.

Partenerii Proiectului

În luna februarie 2017 la Liceul Teoretic “Miron Costin” au început activitățile din cadrul proiectului eTwinning Coding (your country) with Scratch, proiect derulat în parteneriat cu:

  • Agrupamento Escolas Almeirim - EB 2,3 Febo Moniz din Portugalia
  • Szkoła Podstawowa im. Józefa Lompy w Woźnikach, Woźniki din Polonia
  • IC 61 Sauro Errico Pascoli Napoli din Italia
  • Institutul de Științe ale Educației – Centrul Național eTwinning

Activitatile Proiectului

Activităţile proiectului s-au derulat cu parteneri din Portugalia, Polonia, Romania, Italia, începând din 5 februarie 2017 şi încheiate pe 30 iunie 2017. Împreună cu un partener din Portugalia, liceul nostru a propus proiectul Coding (your country) with Scratch pe platforma eTwinning. În luna februarie a demarat proiectul ce a avut la bază un soft pe care elevii nu-l studiază în timpul orelor de curs. După ce proiectul a fost aprobat de National Support Service, ni s-au alăturat partenerii din Italia şi Polonia.
Activităţile proiectului au condus la:

crearea unor jocuri interactive în Scratch despre fiecare țară parteneră ;

a dezvoltat abilități de programare într-un mod plăcut;

a dezvoltat activități colaborative;

a dezvoltat abilități de lingvistică;

a îmbogățit cunoștințele elevilor despre Europa;

a îmbunătăţit aplicarea cunoștințelor într-un mod transversal.

Informaţii despre activităţile proiectului Coding (your country) with Scratch se găsesc:

  • pe site-ul proiectului  HOME
  • pe platforma eTwinning TwinSpace

Pentru a finaliza proiectul Scratch, elevii au folosit următorul plan:

şi-au stabilit tema proiectului (din geografie, istorie, personalităţi româneşti);

şi-au identificat paşii de realizare a proiectului;

au conturat părțile principale ale proiectului;

au analizat şi au colaborat în stabilirea conţinutului şi întrebărilor proiectului;

au aplicat uneltele Scratch pentru realizarea proiectului;

au testat şi reformulat proiectul;

au verificat proiectul final;

şi-au prezentat proiectul.

Activitățile proiectului Coding (your country) with Scratch au continuat până în luna iunie cu alte ateliere educative până la finalizarea proiectelor cu tema "Cunoşti România?". Cele mai interesante proiecte  ale elevilor realizate în Scratch se găsesc aici. (pentru a deschide proiectul click pe Go to link, apoi pe unealta Steguleţ verde).

Fotografii de la activitatile Proiectului

Fotografii de la atelierele de lucru se găsesc:

  • aici  - Workshop - avatarul meu
  • aici  - Workshop - cine sunt eu
  • aici  - Workshop -  cum alegem un personaj
  • aici  - Workshop - cum alegem un decor
  • aici  - Workshop – primele linii de cod în Scratch
  • aici  - Workshop - Cum facem un personaj să “vorbească”
  • aici  - Workshop - Primii pași ai personajului
  • aici  - Workshop - Cum am pun sunet proiectului
  • aici  - proiecte finale ale elevilor
  • aici - Postere pentru proiect - propuse de elevii români

Documentele Proiectului

Proiectul a avut drept direcții de acțiune:

  • Să dezvolte elevilor abilități de programare în Scratch;
  • Să promoveze gândirea algoritmică;
  • Să promoveze utilizarea instrumentelor TIC;
  • Să dezvolte elevilor modul de aplicare a  conceptelor de programare într-un proiect Scratch;
  • Să dezvolte abilități lingvistice.

Elevii români au construit un Padlet în care au postat o scurtă prezentare a lor. Romanian team - Padlet Introduce yourselfhttps://padlet.com/wall/xarg5ic9pui6